Darren Shan: Cirkus nakaza

Knjiga ljeta 2008. u Gradskoj knjižnici Zadar – samo za one čvrstih živaca i smirenog želudca 😉 :

Darren Shan na samom početku romana upozorava čitatelja: Stvarni život je okrutan i opak, a zlo nerijetko pobjeđujeI, uistinu, zlo će početi pobjeđivati kada Darren i njegovi prijatelji pronađu ulaznicu za putujući Cirkus nakaza, koji će im obećati prikazivanje nevjerojatnih kreatura kao što su dječak-zmija, čovjek-vuk, te izvjesni Larten Crepsley i njegova golema paučica. Tko bi, za ime svijeta, tako nešto poželio propustiti?

Školarac Darren i njegov prijatelj Steve svakako to ne namjeravaju. Pa će se zato jedne subote navečer iskrasti i otići u mračne i sablasne prostorije starog kazališta s napuklim, na mjestima razbijenim prozorima.

Sve što ćete večeras vidjeti stvarno je. Svaka od kreatura koja sudjeluje u ovoj predstavi jedinstvena je – a niti jedna nije bezazlena, upozorit će ih na samom početku gospodin Tall. I nimalo ne pretjeruje – što će se brzo dokazati, kada vukodlak iz predstave odgrize ruku jednome od posjetitelja. No, i to će biti mačji kašalj prema trenutku kada Steve u gospodinu Crepsleyju prepozna poznatog vampira, i osjeti neodoljivu želju da mu se – pridruži.

Upozorenje: roman je prepun jezovitih pojedinosti!

Ima li koji slobodan primjerak knjige provjeri ovdje: Katalog knjižnice.

6 misli o “Darren Shan: Cirkus nakaza

  1. Ovaj roman je uvod u ……nešto. Nešto nama nepoznato , neotkriveno, nepročitano. Nešto što se proteže među 12 sljedećih knjiga koje će definirati i dešifrirati kraj ovog romana i ove sage.

    Ova knjiga je uzbudljiva, pomalo jeziva i zastrašujuća. Dvoje sasvim obične djece nalaze se u neobičnim mogla bih reći nemogućim situacijama u kojima se moraju što prije snaći jer im o tome ovisi život. I baš ta opasnost koja se na njima nadvila, ta sveprisuna prijeteća opasnost i adrenalin te strah i jezu koju ona izaziva održavaju ritam i uzbuđenje čitatelja kroz ovaj roman koji im neće biti dosadan iako je on samo uvod u veći zaplet i vrhunac i u sve te pustolovine i dogodovštine koje će Dareen doživjeti na svom putu.

    Najčešće su uvodi najnezanimljiviji dio knjige i čitatelj bi ga najradije preskočio da vidi što ga očekuje u zapletu. No u sagi o Dareenu Shanu to nije slučaj. Kao što sam već rekla ovaj roman je zapravo uvod u druge knjige ove sage u kojima će biti izraženi zaplet, vrhunac, rasplet ili već neki drugi dio fabule. No ovo djelo za razliku od drugih uvoda je vrlo uzbudljivo baš zbog ritma kojeg sam spominjala te je vrlo dobar uvod koji će čitatelja sigurno privuči ostalim djelovima ove sage.

  2. Ovu knjigu sam davnije citala tako da je se i ne sjecam najbolje,ali koliko me pamcenje sluzi pomalo je zastrasujuca zbog svih tih ljudi s poremecajima koje ljudi cesto nazivaju nakazama i to sto rade u cirkusu zbog izgleda,fascinira me to sto su se Darren i Steve usudili uopce uci u taj cirkus jer su znali da se to odrzava u tajnosti zato jer je to ilegalno,preplasio me jedan dio kad je neka zivota(mislim vukodlak) nekoj zeni odgrizao ruku i oni su je prisili bez problema.. spooky 😮

  3. aa ova je knjiga zakoon,nakon sto sam procitao 1 dio tj, ovaj dio.Jednostavno nestane ti smisao za zivot,fascinira te kako je napravljena jos da te dodatno zbuni pisac napise u uvode kako je sve ovo istinito, i da je tesko povirovat u to :O

  4. Ova knjiga je odlična!!Osobno si se pretjerano ne sviđaju knjige s vampirima (osim Sumrak Sage)no ova mi je odlična jer je ”umjereno” izmišljena.Ovo je čudno rečeno ali neznam bolji način da se izjasnim haha.U ovoj knjizi mi se najviše sviđa Darrenova požvrtvovnost jer je postao vampir da bi spasio prijatelja nije to htio postati no nije mogao dopustiti da Steve umre previše ga je volio da bi to dopustio.U knjizi mi se najviše sviđa lik Darrena upravo zbog požrtvornosti no i zbog tvrdoglavnosti i odlučnosti (sličnosti se razumiju haha).Sviđa mi se što je autor u ovoj knjizi napravio stalne zaplete,ali i zaplete zbog toga je knjiga još uzbudljivija jer se knjiga ne tvori od jedne teme i oko toga se sve vrti .U ovoj knjizi ima puno zanimljivim tema .Obožavam knjige sa nastavcima i ova knjiga (1. knjiga)mi je odličan temelj zbog njenog završetka koji vam neću reći da vam kraj knjige ne uništim!!Jedva čekam pročitati ostale knjige jer ako su i upola dobre kao ove bit će ih zabavno čitati.Uživajte u knjizi znam da sam ja uživala!!!!!

  5. Ne znam mislim li samo ja tako, ali ova knjiga, iako se radi o vampirima, vukodlacima, nakazama( i ostalim jezivim stvarima) nije nimalo slična Sumrak sagi. Sličnije je serijalu “Fear Street“ američkog autora R. L. Stinea, no opet nije baš ni “klasični horor” (ako to postoji?).
    Za razliku od većine ostalih, ova knjiga zaintrigirala me već na početku. Sviđa mi se što odmah nakon uvoda, pisac ostavlja mnogo pitanja, koja nas muče i kopkaju kroz cijelu priču, a i nakon što knjiga završi. (Vrlo lukav način da nas navuče da pročitamo cijelu sagu) Ovo je jedna od onih knjiga koju ne ispuštaš iz ruku, pisac nas u svakom trenutku iznova, i iznova iznenađuje. Svako poglavlje završava s novim pitanjem, novim sumnjama i iščekivanjima. No opet, čini mi se kako ova knjiga nije napisana kako bi uplašila čitatelja.

    „Činjenica stvarnog života jest da, kad učinite nešto glupo, to obično morate platiti. U knjigama junaci mogu činiti pogrešaka koliko žele. Nema veze što učinili, jer na kraju sve dobro završava. Pobijedit će negativce, srediti stvari i sve će opet biti uredu.“…

    To je citat iz knjige, jedan od razloga zbog kojeg sam odlučila pročitati i ostale nastavke. Najzanimljivija stvar u ovoj knjizi je upravo to što je (ako zanemarimo vampire, nakaze i sve nadnaravno) vrlo realna. to je skroz ironično. Naime, likovi, njihovi postupci i način razmišljanja su realni. Uzmimo na primjer Darrena Shana, glavnog lika. Kad mu najboljeg prijatelja ugrize i otrovom paralizira pauk, on odbija prihvatiti krivicu, da ju je odmah prihvatio i reagirao kako spada, život u budućnosti bi mu možda bio mnogo lakši, ali zašto nije prihvatio krivicu? Jer se bojao. Uplašio se. Bio je kukavica. I to ga ne čini “lošim čovjekom”, ili likom. Ja sam u tom trenutku bila skroz ljuta na Darrana, a vjerujem da ni ostali koji su čitali knjigu nisu ostali ravnodušni, jer je ljudski ljutiti se na glavnog lika kad napravi neku glupost, iako je on zapravo samo fikcija, baš kao što je ljudski i pogriješiti koji put u životu. No u mnogo knjiga pogreške glavnih ili sporednih likova budu zanemarene, opravdene i sl. no to nije slučaj s ovom knjigom. Mislim da to pisac nije slučajno isplanirao, jer na početku tvrdi kako je cijela priča istinita, kako je on sve to proživio. I zato priča treba biti realna, kako bi nam bila uvjerljiva, a nakon te šokantne izjave i svakakvih nadnaravnih stvorenja, pisac na neki način pokušava vidjeti do kud može ići, kao da želi stopiti našu granicu između ‘stavrnog’ svijeta i svijeta mašte, fikcije, svega nadnaravnog i ‘izmišljenog’, a na nama je da presudimo hoćemo li mu vjerovati ili ne…

    • Istina ova knjiga uopće nije slična Sumrak Sagi no ja sam rekla da ne volim knjige koje u sebi imaju vampire osim Sumrak sage no to ne znači da su ove knjige slična.Imaš pravo knjiga i mene posijeća na serijal “Fear Street“ .Knjiga mi se sviđa jer ima i pouku a ona je Ako si pravi prijatelj za prijatelja ćeš sve učiniti.<3

Komentiraj