Ivona Šajatović: Jackpot

Žanr: realističan tinejdžerski roman

Naslovnica romana JackpotGlavni lik: četrnaestogodišnjakinja Trina koja  misli da joj se baš sve mora dogoditi sada i odmah, ali nakon što okusi nešto od tih žudnji razumije da ih je mogla ostaviti i za kasnije. Možda i tebi pomogne da to shvatiš! 😉

Ključne riječi: prijateljstvo, zaljubljenost, besparica, ljubavni trokut, očev preljub, odrastanje, novac, srčana mana, tajni susreti, prvi intimni dodiri…

U ovom romanu oduševljava vještina spisateljice, njen osjećaj za jezik, za odabir riječi kojima nas uvlači u priču, ali pruža nam i mnogo više od toga: opise za vlastita proživljavanja i osjećanja koja ne znamo izraziti. Ovo je roman koji se čita bez predaha zbog napete radnje, burnih životnih situacija i uvjerljivih likova u čije se sudbine toliko uživiš da jednostavno ne možeš odložiti knjigu i zaboraviti na njih…

Što čekaš?! Provjeri ima li koji slobodan primjerak u Knjižnici i trk po knjigu! Nećeš požaliti!

Za kraj još nekoliko riječi same Ivone Šajatović iz jednog intervjua:

Ni u jednom od mojih romana se sve na kraju ne odigra savršeno, onako kako bismo svi mi poželjeli za sebe,  no zbog unutarnjih stavova likova čitatelju izgleda da je sve dobro završilo. To i je zapravo ona magija, onaj otisak prsta koji želim ostaviti na srcu čitatelja – pokloniti mu stav uz koji i najteže stvari ne izgledaju više toliko teške.

 

 

14 misli o “Ivona Šajatović: Jackpot

  1. Ova mi se svidjela najviše zato što oslikava život prosječnog tinejđera u kombinaciji sa dobitkom na lotu.Najdraži lik mi je Trina jer se trudi da svi budu sretni da Tajana ne sazna za ozbiljnost njezine bolesti, a majci ne želi reći da joj muž ima ljubavnicu da bi joj poštedjela osjećaje no mislim da joj je ipak trebala reći da joj muž ima ljubavnicu jer što će ženi muž koji je vara.Najdraža osobina Trine mi je njezina odlučnost jer se čak suprostavila ocu i nije mu dopustila da im uzme novce.Ona cijelo vrijeme misli da je zaljubljena u Danka , a zapravo je zaljubljena u Grigora koji joj jasno daje do znanja da mu se ona sviđa.Voljela bi da na kraju knjige oni na kraju budu zajedno no poštujem želju od autorice što je htjela da se Trina i njezina majka udalje od muškaraca neko vrijeme.Sviđa mi se i impuzivnost od Trine jer je u sekundi odlučila poljubiti Grigora.Mislim da ova knjiga zaslužuje postati knjiga ljeta i preporučam svakom tinejđeru da ju pročita!!!!!

    • Ne slažem se u potpunost s tobom. :/ Kažeš da opisuje život prosječnog tinejđera s kombinacijom dobitka na lotu. Ima li zaista prosječan osmaš/ osmašica tzv. ,,prijatelja s povlasticama”? Ili oca koji već dvije godine vara njegovu/njezinu majku? Sestru s teškom bolesti za čije skupo liječenje treba otići u inozemstvo? :/ Mislim da ova priča sadrži sve osim života PROSJEČNOG tinejđera. Da je netko opisivao život prosječnog tinejđera, ne bi bilo teško bolesne sestrice, oca i ljubavnice, spolnog odnosa u osmom razredu, tuluma kod najbolje prijateljice, a dobitak na lotu ne trebam niti spominjati… Da je autorica željela oslikati život prosječnog tinejđera, u beskraj bi opisivala učenje, odlaske u školu, šetnje s prijateljicama, dileme oko odabira srednje škole i povremena flertanja s dečkima (ali ništa mnogo više od toga). Da je autorica opisivala život prosječnog tinejđera ne bi zaboravila na mali maturalac iliti ekskurziju (kako mi to u Zadru zovemo), kao vrhunac godine u životu PROSJEČNOG tinejđera. Nemojte krivo shvatiti da sam htjela da autorica opisuje prosjeke, jer mislim da bi tada knjiga ipak bila malo predosadna 🙂

      • ok to je tvoje mišljenje i nisi shvatila što sam htjela reći!Nisam mislila na prosječnog tinejđera u stvarnosti nego u knjigama.Shvaćam da nisi shvatila jer nisam dobro obajnila sorry!U svakoj priči neki tinejđer ima ili problema s roditeljima ili nekoga dečka…..i sada su svi problemi u cjelini!!

  2. U početku mi se ova knjiga nimalo nije svidjela. Dijalozi, postupci i problemi sve su me više podsjećali na onu nespretnu seriju ,,Krv nije voda”. Prva poglavlja bila su obilježena mojim prevrtanjima očima odvraćanjem pogleda od teksta, kao komentar na probleme i postupke likova. 🙄 Vrhunac mog nezadovoljstva dogodio se kada je Eva slikala svoje grudi u majici koju joj je Iris sašila, pa su ona i Trina brojale lajkove na slici. Mislim, kao da su posljednje tuke na planeti, pa gledaju koji je dečko za njih, a koji za ,,bogatunice”. Takvo mi ponašanje u knjigama, a pogotovo u stvarnom životu strašno ide na živce. Kao da su Facebook i lajkovi nešto o čemu ovise. 🙄 🙄 🙄 Zatim onaj poljubac Trine s Evinim bratom u kuhinji i na stubištu. Kakav klišej! Nakon toga, njezina blesava zaljubljenost u najpopularnijeg dečka u školi. Takvo nešto možemo naći u najpredvidljivijim, najplićim i najblesavijim tinejđerskim romanima. Koliko sam samo puta došla u napast da zatvorim knjigu i vratim je u knjižnicu! Na svu sreću; nisam to učinila. Što sam više napredovala s knjigom, to sam se više privikla na neke propuste autorice i očite klišeje. Što sam ju više čitala, bilo mi je sve teže zatvoriti knjigu, napraviti pauzu ili samo svratiti pogled s nje. Bez obzira na njezin, pa, pomalo blesav i uobičajen zaplet, nisam mogla ne nastavljati gutati stranicu za stranicom. Kada sam ju počela čitati, bila sam uvjerena da neću imati ni riječi pohvale za nju, a onda sam ju ipak pročitala i stvorila dobar dojam o njoj. 🙂 S vremenom sam oprostila Trini i Evi za njihovo budalasto ponašanje na početku knjige. 🙂 Kao što sam rekla, knjiga nakon nekog vremena postaje uzbudljiva, ali ju ipak ne bih preporučila, osim možda nekom početniku, koji se silno želi zainteresirati za knjige, ali mu to ,,nije u prirodi”. Ovo je upravo takva knjiga; za čitatelje početnike, knjiga uz koju se sazrijeva za neka veća i bolja djela. 🙂 Najšokantniji dio priče bio mi je kada su Grigor i Trina spavali zajedno te kad je ona posumnjala da je trudna. 😯 Mislim HALOOOO? Osmi je razred! 😯 😯 ❗ 😯 Od likova koji su mi išli na živce, tu su Trinin otac, njegova ljubavnica, te Evina majka Iris. Trinin otac, doživjela sam ga kao bahatog, dvoličnog, okrutnog, ali nadasve sebičnog. Činio je sve kako bi zadovoljio svoju pohlepnu ljubavnicu, upropastio je svoj savršeni obiteljski život zbog nje. Živo me zanima kako se snašao nakon što je napustio svoje kćeri i ženu. Nadam se da je požalio svoju odluku. Njegovu ljubavnicu smatram još gorom. Žena je imala hrabrosti i obraza zavesti muškarca u krizi srednjih godina kako bi zadovoljila svoju pohlepu! Strašno. Evina majka mi se uopće nije svidjela. Kao majka koja svoju djecu uči pušiti i piti, smatrala sam je ništa više već neodgovornom i blesavom. :/ Ipak je pokazala dozu odgovornosti što se tiče svoje djece kada je pokazala nezadovoljstvo u odabiru Evine srednje škole. Uopće nije stvar u tome tko je imao pravo; Iris ili Eva, bila sam sretna samo što mari za budućnost svoje kćeri. Smatram glupim što su Eva i Trina prekinule svoje dugogodišnje prijateljstvo zbog Danka. 😦 Bila sam tužna zbog njihove posesivne ljubomore. 😦 Također, veliki dio podloge ove knjige činio mi se jako neutemeljenim. Autoričino mišljene da se svaki razred dijeli na štrebere, bogatune, propalice i ničije, meni je ostavio za dojam da su se ili vrijeme od kada je ona bila tinejđerica vrlo promijenila, ili je ona gledala previše američkih filmova gdje su te podjele u društvu tako snažne. :/ Grupa bogatuni: koja glupost! Mislim da čak ni ,,bogati” roditelji ne kupuju svojoj djeci skupe krpice, ne daju im bogati džeparac da ga troše na pića i izlaske, jer su svjesni da su oni za taj novac teško radili te ne žele da ih njihova djeca troše kao da su kakvi tajkuni. Uostalom, ne žele odgojiti djecu koja će patiti za skupim mobitelima i dizajnerskim krpicama, žele imati normalnu, zdravu i neiskvarenu djecu. Naravno, ima i onih konji imaju zaista previše novca pa žele što više razmaziti svoju djecu, ali kao što sam komentirala objavu prije: to su iznimke, ne prosjeci. Prosječni ,,bogati” roditelj neće svoju lovu dati djetetu da ju troši kako ga volja, on će mu platiti najbolji faks, kupiti koju knjigu, bilježnicu više nego je potrebno kako bi njegovo dijete bilo u mogućnosti živjeti normalni, nerasipni život kasnije. 🙂 I, na posljetku, koliko to ima ,,bogatuna”? Zar zaista dovoljno da čine zasebnu grupicu u razredu? Mislim da ne. Kao perfekcionist koji u svakoj knjizi pomno traži propuste i nelogičnosti autora/ice morala sam svratiti pažnju na ovo. Nadam se da ćete mi oprostiti 🙂

    • Ne shvaćam što si mislila kada si rekla da su Grigor i Trina spavali pa je Trina mislila da je trudna , a tek je osmi razred!Pa spavala je s njim može biti trudna i ako ide u osnovnu školu!!I rekla si kao da neće bogatun svome djetetu kupovati skupe stvari.NARAVNO DA HOĆE!!! Znam mnogi tih bogataša imaju najnovije mobitele i najbolje robne marke.Istina osiguraju im dobru budućnost no uz dosta veza.Ako stvarno misliš da bogataši kao ne kupuju im previše skupih stvari da se nauče životu gadno se varaš!

      • Mislim da bi se zbilja trebala izražavati malo pristojnije na Internetu. Jedno od glavnih pravila na Internetu je da kad napišeš nešto i pročitaš je iz stajališta osobe kojoj je poručena. Mislim da si to trebala i ovaj put učiniti.
        Uopće se ne slažem s tobom da će bogatuni svojoj djeci kupovati skupe stvari. Mislim da su bogati sasvim dobro svjesni koliko su radili za taj novac i neće ga dati svojoj djeci da ga troše kako je njih volja i na skupe gluposti. Kad si spomenula skupe mobitele; danas ih svi imaju. Siromašni imaju skupe mobitele jer postoje brojne jeftine tarife gdje najnoviji mobitel možete dobiti praktički u bescjenje, ali ga zato otplaćujete 2-3 godine. :/ Što se tiče tvojeg mišljenja da im osiguraju dobru mogućnost uz mnogo veza, ni tu se ne slažem s tobom. Zar zaista misliš da su svi bogataši prepredeni, egoistični, lukavi, pohlepni? Nisu. Ne vjeruj medijima u takvim stvarima. Mediji samo nameću mišljenje svima nama, zato stvori svoje. Možda te na takvo mišljenje tjeraju razne afere na fakultetima i sveučilištima za koje si čula. Ne misli da su samo bogataši dobili diplome bez učenja, ta svaki bi nadobudni, panični i loš roditelj (svjestan djetetove lijenosti, a ipak mu žarko želi diplomu), dao koju tisućicu eura da mu dijete bude s diplomom.
        Što se tiče Trine i Grigora. Krivo sam se izrazila. Nisam bila šokirana što je ona mislila da je trudna, to je bila sasvim logična pomisao, već sam se šokirala zbog samo činjenice da su njih dvoje spavali. U odgovoru na tvoj prvi komentar zaboravila sam napomenuti da se ne slažem s tobom u još jednoj stvari: Trina nije bila zaljubljena u Grigora. Njihova je veza bila samo fizička. Trina je više puta u knjizi to naglasila, primjerice kad je svoju i Grigorovu vezu uspoređivala s onom njezina oca i ljubavnice (pitala se je li odnos oca i ljubavnice fizički kao i njen i Grigorov, ili se uistinu vole).
        Znam da se nećeš slagati s mojim mišljenjem, to niti ne tražim. Ali sigurna sam da postoje mnogi koji hoće. Možda ne na ovom ,,sajtu”, ali negdje sigurno postoji. Ali kad pokraj ovog odgovora sutra nađem ikonu palca prema dolje i broj jedan, znati ću da si to bila ti. 🙂

      • Ne znam bili se po pravilu smjela ubaciti u raspravu, (s obzirom da nisam pročitala knjigu), samo bih htjela reći svoje mišljenje na temu onoga sa ‘bogatašima’.
        Ne znam bili se složila sa @Princess koja tvrdi da bogataši svojoj djeci ne kupuju skupe stvari. :/
        Imam par prijatelja čiji su roditelji zbilja dobro(predobro) stojeći. I to se odražava i na njima. Da, imaju najnovije mobitele,(istina većina ljudi danas ima skupe mobitele na dodir.) Imaju markiranu odjeću iz skupih dućana, kao što su npr. Air Max-nike patike, koje dođu oko tisuću kuna. Meni moji roditelji ne bi dali da potrošim toliko na patike koje ću, kad ih prerastem morati baciti. I imaju mnoge stvari koje si ajmo to nazvati ‘prosjećan Hrvat’ ne bi mogao priuštiti, kao što su jahte, bazeni, putovanja kruzerom, veći džeparac, velike kuće i vikendice…itd.
        Neki djecu upisuju u private škole i gimnazije (koje su skupe ko’ vrag) jer znaju da u tim školama donose veći dio odluka.No ti ‘bogataši’ nisu nužno uvijek pohlepni ili loši ljudi. Neki pošteno zarade novac, neki ne.

        Ne znam hoćeš li se složiti sa mnom, ali ja mislim da je u današnjem društvu prevelika razlika između onih koji su imućni i onih koji nisu. Sve bitnije je nosiš li marke i imaš li iPhone 2 ili 5? A to je žalosno. Ljudske vrijednosi ne bi se trebale mjeriti i zasnivati na materijalnim stvarima.

  3. Ok prihvaćam tvoje mišljenj no i ja imam svoje!No kako se nepristojno izražavam na Internetu mislim , ako sam rekla nešto nepristojno ispričavam se no ne mislim da su moji komentari nepristojni i stvarno mi je žao što ti to misliš! 🙂

    P.S=Lajkala sam tvoj prethodni komentar!

    • Hahaha, ma mislila sam da su neprimjereni samo zato što malo previše upotrebljavaš uskličnike i velika slova, a to na Internetu znači vikanje.

      • To mi nije bila namjera ja uvijek tako radim bila na ovome blogu ili na nekom drugome.Drago mi je što smo to riješile

  4. Baš vam dobro ide rasprava o knjizi. 🙂 Uvijek prije objave treba pročitati što je napisano – ako je nešto pisano pregrubo i napadački (jer rasprave uvijek uzburkaju emocije i lako se pretjera 😉 ) treba duboko udahnuti pa pokušati ublažiti ton i biti jasan i konkretan. I pokušati ispraviti pogreške pri pisanju i staviti interpunkcijske znakove gdje treba i bla, bla, bla. I bez brige, bude li nepristojnih komentara moje će budno oko to uočiti i komentar obrisati ;).
    Što se tiče romana – zbilja je šokantno da osmašica spava s dečkom i brine je li trudna i nadam se da se djevojke ipak bolje čuvaju i puuuno kasnije stupaju u odnose (recimo tamo negdje iza dvadesete godine ;)), ali me zanima mislite li da bi knjiga mogla pomoći nekoj osmašici koja je u vezi i premišlja se bi li spavala s dečkom da donese odluku da ipak još pričeka?

    • Mislim da bi mogla pomoći jer ova knjiga izražava kako se Trina osjećala prije nego što je bila sa Grigorom i poslije.Vidi se da je poslije toga osjećala žaljenje . uplašila se , plakala je mislila je da si je uništila život .Kada je shvatila da nije trudna svejedno je bila tužna no s vremenom je prošla.Znači moja poanta za sve tinejđere je još niste zreli za takve stvari pogotovo ako ne volite tu osobu.Žalit ćete do kraja života pogotovo ako se iz tvoga stvori dijete tako će i vama i njemu biti teško.Zapamtite to.

    • Možda bi i mogla pomoći, ali svaka je svojeglava tinejdžerica čula ta upozorenja mnogo puta, a kada se to događa poruka uđe na jedno uho, a na drugo izađe. Postaje nebitna, uobičajena, dosadna i zapravo nikad o njoj ne razmislimo kako bismo trebali. Ali da tinejdžerica stane, razmisli o svemu, savjetima, posljedicama i uz to pročita ovu knjigu, pomoglo bi. Ali za takvo što potrebna je tinejdžerica koja ne žuri s odlukama i poštuje savjete starijih, a takvo što, pak, rijetko viđamo. 🙂

  5. @Dora:), možda ti zbilja poznaješ dosta prijatelja s jahtama, vikendicama i velikim kućama, ali moji dobrostojeći prijatelji nemaju takve stvari. Istina je da postoje bogati roditelji koji će svojoj djeci ispuniti svaku želju, ali takvi su rijetki. Vrlo rijetki. Što se tiče privatnih škola, već sam rekla; posve mi je prihvatljivo da bogataši više ulože u obrazovanje svoje djece (ovdje uopće nije važno jesu li bolje javne ili privatne škole, oni koji plaćaju privatne očito misle da su bolje škole one koje platiš).

Komentiraj