POPIS KNJIGA za ljeto 2014.

Knjigu u ruke, komentar na blog pa po nagradu!

Pažnja!
Ove knjige su vruće!
Čitati u hladu uz ledeni napitak! 😉

P.S. Možeš čitati i komentirati i knjige prijašnjih ljeta kao i na našem drugom ljetnom blogu 🙂

Baci prvo pogled na knjige koje ti preporučuju tvoji vršnjaci, članovi  KLUBOVA ČITATELJA Gradske knjižnice Zadar:

Ann Brashares: Sestre po trapericama

Diana Wynne Jones: Howlov putujući dvorac

Kiersten White: Paranormalno

Jay Asher: 13 razloga

Markus Zusak: Ja sam glasnik

John Green: Greška u našim zvijezdama

John Connolly: Knjiga izgubljenih stvari

Liz Jensen: Deveti život Louisa Draxa

pa na naslove s knjižničarske Liste dobrih knjiga:

Ivona Šajatović: Jackpot

Jasminka Tihi-Stepanić: Bacit ću ti kompjutor kroz prozor

Andy Mulligan: Smeće

i na kraju nabaci komentar :mrgreen: pa trk u Knjižnicu ili obrnuto ;).

POPISU PRIDODALI TRAGAČI ZA KNJIGOM LJETA:

Alessandro D’Avenia: Bijela kao mlijeko, crvena kao krv

Darren Shan: Saga o Darrenu Shanu – serijal / prva knjiga: Cirkus nakaza

Markus Zusak: Kradljivica knjiga

David Benioff: Grad lopova

Becca Fitzpatrick: Tiho, tiho, anđele

25 misli o “POPIS KNJIGA za ljeto 2014.

  1. Znam da nije na popisu, ali sam upravo pročitala jednu odličnu knjigu. “Kradljivica knjiga” Markusa Zusaka je dirljiva knjiga. Iako govori o popularnoj temi, Drugom svjetskom ratu, posve je drugačija od svih knjiga koje sam do sada pročitala. Neke od posebnosti su to da priču prepričava sama Smrt (koja je uz to vrlo draga osoba, ako se to tako može reći), da su skoro svi glavni likovi Nijemci, a samo je jedan Židov, te da pripovjedač (Smrt) često ubacuje svoje komentare ili govori što će se dogoditi s likovima u budućnosti. Pomalo je ironičan kraj jer umiru svi glavni Nijemci osim kradljivice knjiga dok Židov preživi. Također su ostali živi oni koji su išli u rat, a umrli oni koji su ostali. Mislim da je to trebalo predstaviti koliko je Smrt nepredvidiva. Odlično je opisan strah Nijemaca prema vlasti, zbog čega se i nisu suprotstavljali (barem većina) iako se nisu slagali sa rasističkim stajalištima. Knjiga govori i o snazi riječi, koje kradljivici knjiga postaju najbolji prijatelji, ali i neprijatelji (preko Führera koji je osvajao upravo snagom riječi). Posebno su dirljive kratke Maxove pričice u kojima na bajkovit način govori o svom životu. Knjiga je predivna tako da sam je pročitala u nekoliko dana iako ima više od 550 str. Moram priznati da mi ovo najbolja knjiga na temu Drugog svjetskog rata koju sam dosada pročitala (bolja i od “Dnevnika” Anne Frank). Zato ju svima preporučujem uz obećanje da neće požaliti te da će im još dugo ostati u sjećanju.

      • Naravno, draga Evangeline! 🙂 Oprosti što nisam ranije… “Kradljivica knjiga” je već toliko popularna knjiga da joj nisu potrebne posebne preporuke, a sada se može za nju glasati i na Glasačkom listiću pa možda uspije postati i “Knjiga ljeta 2014.” tko zna… 😉

      • Ovaj je citat nažalost jako istinit, jer se sve više dobrota odbacuje i smatra nepotrebnom i idiotskom. Sviđa mi se što ima dosta dobrih misli u knjizi. 🙂

  2. Grad lopova Davida Benioffa je knjiga koja je također smještena u doba Drugog svjetskog rata, ali tema joj je posve drukčija od one Kradljivice knjiga. Govori o dvojici mladića koji idu na suludu i samoubilačku misiju, i to s banalnim ciljem: pronaći tucet jaja u smrznutom i opustošenom gradu. Radnja je odlična, te sam knjigu pročitala u sat i pol uopće ne osjetivši da je čitam nego sam se, naprotiv, osjetila dijelom njihove skupine, kao da i ja sama s Levom i Koljom pretražujem Rusiju u potrazi za jajima. Knjiga je satirična i komična, dok u isto vrijeme ocrtava surovost života u ratom uništenom području. Također, posebnost zbog koje mi se priča još više svidjela je ta da pisac nije uzimao strane i nije pokušavao okarakterizirati ljude i vojnike samo kao “dobre” i “loše”, već je vjerno prikazao cjelokupnost ljudskog bića sa svim manama i vrlinama, nadama i željama. Preporučujem svima da pročitaju ovu knjigu ako žele malo ozbiljnije štivo, jer ima i ponekih brutalnih scena, pa ipak smatram da treba imati malo više znanja o samom ratu da bi se mogla u cjelosti shvatiti i u njoj uživati. Knjiga mi se stvarno svidjela i ostavila na mene veliki dojam, te sam sigurna da je dugo neću zaboraviti.

    • Grad lopova je knjiga koja je smještena u vrijeme Drugog svjetskog rata.Meni nije pretežito dojmila jer ja osobno ne volim knjige s temom rata no poštujem te knjige.Ljudima koji vole taj tip knjiga ova knjiga će im biti fantastična.U knjizi ima dosta brutalnih scena no i komičnih.Veliča zajedništvo no i prikazuje surovost rata.Pročitajte knjigu nemojte ju ne pročitati zbog mog komentara , ako se meni nije svidjela to ne znači da se vama neće svidjeti!!!!

      • Istina, možda se knjiga neće svidjeti onima koji ne vole temu drugog svjetskog rata, ali ipak je preporučujem jer se iz nje može dosta naučiti o samom ratu i ratnom stanju u različitim gradovima, a humor i satira pomažu da se knjiga pročita unatoč osobnom mišljenju o samom ratu.

  3. Znam da ova knjiga nije na popisu no tako je dobra da bi bio grijeh da je moram komentirati.Moja prijateljica mi ju je poklonila za rođendan i pročitala sam je u jedan dan.Knjiga je kratka (115 stranica) nema previše detalja nego je izravna.Takve knjige mi se obično ne sviđaju jer ne doživim prostor oko lika, no ova knjiga mi se sviđa zato što je glavnome liku Rossu u glavi zbrka jer nezna gdje je?,tko je? nezna ništa i zato mislim da u ovoj knjizi su minimalni detalji dovoljni.Najdraža rečenica u ovoj knjizi mi je ”Drhtao sam čitavim tijelom shvaćajući da nemam izbora.Morao sam pokušati doći do tamo.To mi je bila jedina šansa za povratak kući”.Knjiga mi se najviše sviđa zbog načina izrecanja pouke.Pisac je Rossa zbog laži prebacio u paralelni svijet no pouka u hajmo tako reći u stvarnosti je da nesmijemo lagati jer možemo nastradati mi ili neke nevine voljene osobe.Svima savjetujem da pročitate ovu knjigu ovo je prva knjiga u nastavcima knjiga čiji se skup zove Soba Košmara.Nisam još pročitala nastavke ,ali sam sigurna da će mi se svidjeti nadam se i vama!!:) 🙂 🙂

    P.S=Autor knjige je R.L Stine
    Soba Košmara
    Lažljivac

    • Svojedobno sam pročitala apsolutno sve knjige R.L.Stinea, koje su izvrsne ako volite kratke i jezive horor priče. One nisu jako duboke, ali su odličan lijek protiv dosade jer se brzo čitaju i drže u neizvjesnosti. Pojedine su jako detaljne i ponegdje užasne i čak odvratne, zato preporučujem serijal “Soba košmara” ako ne podnosite dobro ili ne volite krvave scene. Za one jačeg želuca tu je drugi serijal sa sličnom tematikom, “Fear street”, koji je strašniji i intenzivniji od predhodnog.

  4. Evo dvije knjige koje mi se sviđaju neću vam ih prepričavati možda sutra knjige su:
    Obitelj Penderwich,Šarm i špijunaža predobre su!!!!!!!

  5. Evo još jedne knjige koja mi se sviđa možda je za neke djetinjasta no meni se sviđa .Knjiga govori o povučenome dječaku imenom Goran.On je povučen nema puno prijatelja, zaljubljen je u Ines no ne zna kako joj prići.Na nagovor njegova prijatelja ode na jedan blog.Na njemu doživi mnoga razočarenja mnogo varki i spletaka no on doživi i prve ljubavi , prve slatke riječi koje zlata vrijede.Sviđa mi se tema knjige ne radi samo o glavnim likovima nego je pažnja usmjerena na sve likove.Najveći razlog zato što mi se knjiga sviđa je to što knjiga veliča prijateljstvo i zajedništvo! 😀

      • Ta knjiga je, ako se ne varam, čak i bila na popisu za Knjigu ljeta 2011. godine. Meni se tada isto svidjela jer je vesela i dirljiva. Kao što si rekla, knjiga veliča prijateljstvo i zajedništvo, što je dobro za stvaranje pozitivnih vrijednosti u samom čitatelju, pa takve priče po mom mišljenju treba pročitati. One nisu jako zamršene, ali su glavni likovi u situacijama u kakvima i mi možemo biti, pa su zato odlične za kišna poslijepodneva kad nam treba vratiti vjeru u ljubav, prijateljstvo i sreću. 🙂

  6. Šarm i špijunaža=Ova knjiga govori o jednoj buntovnoj djevojci imenom Sophronia.Njezina majka želi od nje želi da bude dama dostojna nje i zato je šalje u školu za dame no školu ni baš kakvu joj se Sophronia nadala.Ondje cure uče o držanju pristojnosti i ljubaznosti no uče i o špijuniranju i spletkama.U knjizi se spominju mnogo nadnaravnih bića kao što su vampiri,vukodlaci…..Knjiga je preedobra i svima savjetujem da je pročitaju!!!!!:D

    • Meni se knjiga nije previše svidjela jer mislim da je spisateljica odabrala pogrešno vremensko razdoblje, 19. stoljeće. Imala sam dojam da je često zaboravljala u kojem su likovi okruženju i dobu, pa imaju puno suvremenih stvari i načina razmišljanja. Dosta je nespretno napisana, a i sama odluka da u knjizi bude vukodlaka, vampira, zračnodrumskih razbojnika i ostalih čudnih pojava nije dobro realizirana, pa ti likovi nisu uopće objašnjeni ni dobro okarakterizirani, što pridonosi dojmu konfuznosti koji priča ostavlja. Čini mi se da je spisateljica htjela ubaciti svega, pa na kraju od toga nije dobila skoro ništa. Često je knjiga bila jako dosadna, a i smetalo mi je to što je likove od 14-16 godina učinila užasno djetinjastima. Sve u svemu, knjiga po mom mišljenju nije dobra, ali možda bi se svidjela nekome tko voli isprazan fiktivni roman, koji služi uglavnom da mu prođe vrijeme.

  7. Niz nesretnih događaja je serial knjiga koji se tvori od 7 knjiga knjiga je prekrasna no i tužna.Knjiga priča o troje djece violetta,klaus,sunčica.Violetta radi izume,Klaus obožava čitati,a Sunčica je još mala beba koja može pregristi čak i kamen.Njima su roditelji poginuli u požaru.Oni su tako prisiljeni otići kod obiteljskih skrbnika jer im je roditeljska posjedna želja bila da oni odrastali u krugu njihove rodbine.Prvo su otišli kod Grofa Olaha koji ih muči tretira kao robove.Oni nekako uspiju otići od njega no on ih prati u stopu.Čak se skoro oženio za Violetta,čak im ubije jednog skrbnika.Djeca su bila tako tužna po cijele dane bila su uplašena no držali su se zajedno , ako je jedan u nevolji svi su!Možda vas kraj razočara (ne ću vam ga reći neka tajnost proradi hahaha) jer nije baš sretan kao u većini priča no knjiga je odlična !!!!!! 🙂

    • Serijal “Niz nesretnih događaja” se i meni jako svidio, jer ostavlja dojam misterioznosti i stalne napetosti. Knjige su jako dobro napisane, a izvrsne ilustracije pridonose boljem razumijevanju knjige i pojačavaju užitak čitanja. Sam pisac, koji koristi pseudonim “Lemony Snicket”, kroz priču objašnjava događaje i ostavlja suptilne komentare, što je jako dobra tehnika pripovijedanja. Preporučujem ovaj serijal svima koji vole čitati o mladenačkoj dovitljivosti i neprilikama u koje ih stavlja pametni zločinac.

  8. Nedavno sam na dječjem odjelu vidjela knjigu Annie Fine, ”Ružan san”.
    Čitala sam ju, možda prije dvije godine, ali sjećam se da mi je dugo vremena ostala u glavi kao odlična knjiga. Možda ne toliko zbog priče, već zbog samih likova i načina na koji razmišljaju.

    Naime, u knjizi se radi o Melanie, djevojčici koja nema nikakav socijalan život, jer radije stoji kod kuće i čita. Njen život se (doduše, samo na kratko) mjenja kad u njen razred dođe nova učenica s kojom je prisilena djeliti klupu. Od tada Melanie i ona postaju prijateljice, te se događaju neke neobične stvari. Nadnaravne stvari s kojima se Melanie do tada susretala samo u svojim knjigama, te se zbog toga osjeća dužnom postupiti kao ‘heroina’ iz neke knjige. No kako ipak postoji razlika u svijetu knjiga i stvarnosti, naši dobronamjerni postupci često znaju ostati krivo protumačeni…
    Knjiga je dosta kratka i lako se čita, preporučujem ju svima kojima se čini da bi se mogli poistovjetiti sa Melanie. 🙂

Komentiraj